بهینه سازی شبکه های اجتماعی (SMO)

SMO مخفف Social Media Optimization و به معنای بهینه سازی سایت ها برای شبکه های اجتماعی می باشد. در راهکارهای SMO, طراحان و مدیران وب سایت ها طراحی وبسایت خود را به گونه ای بهینه سازی می کنند تا بتوانند ترافیک کاربران شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی را به سمت سایت خود بیاورند.
با توجه به اهمیت روز افزون شبکه های اجتماعی، موتورهای جست و جو نیز به این شبکه ها توجه می کنند و اتفاقاتی که در آنها رخ می دهد می تواند تاثیر مستقیم روی امتیاز یک سایت در صفحات نتایج موتورهای جست و جو یا همان SERP داشته باشد.به بیان دیگر هر چه سئو روی ترکیب فنی وبسایت ها تمرکز دارد، SMO بیشتر به کیفیت محتوا، اعتبار نویسنده و تجربه کاربران در ارتباط با محتوا و نویسنده می پردازد. مشخصا تمامی این ویژگی های SMO می تواند روی سئوی یک سایت تاثیر به سزایی داشته باشد.
به عبارت دیگر SMO یک بازاریابی اینترنتی از نوع ویروسی می باشد در این روش سعی بر آن است تا نام محصول و برند در شبکه های اجتماعی ،وبلاگ های ،وب سایت ها اشتراک ویدئو و.... به اشتراک گذاشته شود هدف از این اشتراک گذاری ایجاد ترافیک برای وب سایت و نمایش برند می باشد.بطور خلاصه SMO را می توان تكنيك انتشار مطالب در شبكه هاي اجتماعي دانست.

برای شروع به بهینه سازی براساس شبکه های اجتماعی , در شبکه های اجتماعی پرکاربرد مانند فیسبوک, توئیتر, اینستاگرام , لینکدین, یوتیوب و تلگرام , صفحات و کانال هایی را ثبت کرده و بعد حدالمقدور آنها را به وبسایت متصل نموده تا همزمان با محتوای جدید وبسایت آنان نیز بروز شوند. بطور کلی اینکار در ۲ حالت صورت خواهد گرفت :

۱- تولید محتوا و انتشار آن در شبکه های اجتماعی.
۲- به اشتراک گذاری یک محتوای از قبل تهیه شده در شبکه های اجتماعی.

لازم بذکر است که این فعالیت ها نیاز به پشتیبانی ۲۴ ساعته و یک تیم قوی چند نفره دارد زیرا که علاوه بر تولید و اشتراک گذاری محتوا, نیازمند مدیریت بازخوردهای کاربران در شبکه های اجتماعی نیز می باشد.

البته ممکن است تصور شود که اگر در تمامی شبکه های اجتماعی یک حساب کاربری برای سایت خود بسازید و بی وقفه و بدون در نظر گرفتن اصول و قواعد, لینک محتوای خود را به اشتراک بگذارید و منتظر به اشتراک گذاشته شدن توسط دیگر کاربران و همینطور کامنت های فراوان باشید باید گفت سخت در اشتباه هستید.این گونه رویکرد در شبکه های اجتماعی نه تنها برای دیگر کاربران این شبکه ها بلکه برای وضعیت شما در شبکه های اجتماعی هم قابل قبول نیست. این کار باعث می شود که اکانت را به عنوان اسپم گزارش دهند و در نتیجه محتوای شما هیچ وقت مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

  • ارسال از عباس موسایی |
  • تاریخ ۱۳۹۵/۸/۲۵   
  • ساعت ۱۰:۳۱
    |
  • 0 نظر |
  • 143 بازدید



    پیغام بگذارید